Ne zamandır aklıma takılan bir soru vardı.

Kanuni Sultan Süleyman’ın o müthiş sözü kendisine mi ait yoksa sipariş üzerine yazılma mı? Tamam tamam tamam… (ettiğiniz küfürleri duyar gibiyim)

Gelin ihtimaller üzerinden konuşalım. (komplo is my girl)

(‘Halk içinde mûteber bir nesne yok devlet gibi, olmaya devlet cihân da bir nefes sıhhât gibi’)

Büyük ihtimal bu lafı kendisi yazdı. Yani bize söylenen o. Ama yok mudur milyonda bir de olsa bi’ ihtimal? Bence vardır. Ben de o ihtimal üzerinden giderek bu lafın briefini yazıyorum size.

BRİEF

Reklamveren: Saray-ı Cedide

Reklamveren Yetkilisi: Kanuni Sultan Süleyman (s*kertir)

Brief Giriş Tarihi: Hicri-1060-Mart

Deadline: (Buradaki deadline gerçek anlamda bir deadline. Harbi deadline yani. Kelle gitme mevzusu)

İŞİN ADI

Saray’a Şiir Çalışması

İŞİN TANIMI

Bilindiği üzere Osmanlı İmparatorluğu; Orta doğu, Balkanlar, Afrika ve Avrupa’nın en büyük devleti. Bu şartlar altında yürütülecek olan iletişim faaliyetlerinin temeli de ürün bazlı tanıtıcı faaliyetler değil prestij bazlı kurumsal hatırlanmayı sağlayacak çalışmalar olacaktır. Pazarda lider olan Osmanlı’nın bu liderliğine liderlik katacak kreatif söylem ve slogan çalışmaları yapılacaktır. İstenen sadece halkın, sarayın ve ecnebi toplulukların arasında ‘Allah Allah’ dedirtecek lafı bulmak ve bunu imparatorluğun tüm görsel, yazılı, işitsel ve basılı mecralarında hedef kitleye aktarmaktır.

İÇGÖRÜ

İmparatorluk sınırlarında yaşayan herkes padişahın ve devletin aurasından etkilenmekte ve bu auranın getirdiği psikolojik rahatlamayı her fırsatta yaşamaktadır. Yapılan anket ve focus group çalışmalarının bize gösterdiği tek şey, ‘Allah bu devlete bir zeval vermesin’ düşüncesi ve bu düşüncenin dallarıdır.

MECRA

Bulunacak olan bu kreatif söylem; ekseriyetle fermanlarda ve işitsel medyada sıklıkla dile getirilecektir.

STRATEJİNİN ÖNERİSİ

‘Padişahım padişahım! Sensin bizi yaşatan, ölürüm devletine çok yaşa’

(stratejinin bulduğu kreatif slogan)

DEADLİNE

Deadline falan yok *mına koduklarıııııım. Padişah getirin çalışmaları dediğinde adam gibi sunum yapamazsak kelle melle kalmaz tüm ajans nalları diker.

KREATİFE NOT

Arkadaşlar strateji ekibi olarak çok gerginiz. Briefi alırken yeniçerilerle tartıştık. Yukarıda ettiğim küfrü lütfen ignore edin. Köpeğiniz olayım bulun bir şeyler çocuklar. Lütfen:S

İŞTE GENÇLİK O ZAMANIN AJANSLARI BÖYLE ÇALIŞIYORDU. SİZ HALA YAKININ HER ŞEYDEN. ŞÜKÜR ÖNEMLİ…

Leave a Reply

2 comments

  1. blank

    merve

    deadline lafının nerden geldiği belli oldu…

  2. blank

    betül

    Demek artık burdasın senior:) Ama dikkat seni de boğdurmasınlar Pargali gibi